Хүсэл хясал “онешот”

B1A4 хамтлагийн реппер сайхан залуугий маань онешот орж байна. захиалсан хүн нь хүлээн авна уу. 

уншигч нарт минь таалагдах байх. сэтгэгдлээр булаад өгнө биз дээ

Хүсэл хясал

 

Сэжүн хааны 3р он. Энэ үеийн хаант улсад өв залгамжлах ганц хутайжтай байв. Түүнийг Ча Сун Ү.

3 зарц үүдэнд нь бөхийнө.

–          Эрхэм дээдсээ таныг эзэн хаан өргөөндөө дуудаж байна

Ча сун ү- ойлголоо

Сэнтийнээсээ өндийн зарц нараа дагуулан өмнө нь алхав. Дэргэдэх тайганаасаа

Ча сун ү- хаан эцэг яагаад гэнэт намайг өргөөндөө дуудах болсон шалтгааныг мэдэж байгаа юу?

Тайган- мөхөс миний дуулсанаар Тан улсын Хан гүнжтэй  ураг барилдах талаар ярих гэж байгаа гэсэн “бөхийх”

Хунтайж нуруугаа үүрсээр өргөөнийх нь өмнө ирлээ. Зарцад айлтга гэж хандаж хэлээд чимээгүй зогсоно.

Зарц- мэдлээ эрхэм дээдсээ. Эзэн хаантаан Хунтайж Ча Сун Ү ирлээ.

Хаан- нааш нь оруул

Зарц- та морилж хайрла.

Өргөөний шатаар өгсөн хаалгийг онголйогн дотогши ороход хаан эцэг хоймортоо судар эргүүлэн сууна.

Хаан- наашаа суу

Сандал дээр суухад зөрж босон өөрөө хандлан аягалаад өөдөөс нь харж суув

 

Хаан- ярих чухал юм байна

Ча сун ү- хэрвээ ураг барилдах талаар ярьж байгаа бол би өмнө хэлчихсэн

Хаан- чи энэ улсыг авч явах хүн байж юунд үгийг минь сөргөөдөг юм?

Ча сун ү- та бүү хилэгнэ. Би хаан болохыг хүсэхгүй байна

Хаан- тэнэг юмаа дахин чалчих гээ юу?”дуугаа өндөрсгөх”

Ча сун ү- би хунтайж болж төрсөндөө харамсахын дээдээр харамсдаг

Хаан- чи надтай тэрсэлдэнэ гэдэг улс орноосоо урваснаас ялгаагүй

Ча сун ү- дахин залуу татвар эм аваад нуган хүүтэй болвол дээр юм биш үү ?

Хаан- “уурлаж ширээгээ цохих”

Ча сун ү- үзэл бдлоо чөлөөтэй илэрхийлсэнд өршөө. хаан эцэг минь би явий даа

 

Өндийгөөд  хаалганы зүг явж байхдаа уур нь багтаж ядсан эцэг рүүгээ хараад

Ча сун ү- таны үгнээс гарна гэдэг улсаасаа урвасан гэдэг үг биш. Миний хувьд улс орон бол Манай улсын ард иргэд

Хаан- ганц хүү биш байсан бол чамайг цөллөгөнд явуулахсан

Ча сун ү- цөлөхөөс чинь өмнө би энэ ордноос явж жирийн ард шиг амьдрах болно.

Хаан- Тан улсын Хана гүнжтэй заавал ураг барилдуулна чамайг

 

Хунтайж сонсоод юу ч хэлэлгүй өргөөнөөс гарлаа. Хаан эцгийн бие муудан унах шахан ширээгээ түшин зогсохдоо

Хаан- би энэ улсын хаан гэдгээс илүү эцэг хүний үүднээс ачаа л харах гэсэн юм. “үүддрүү орилох” үүдэнд хүн байна уу?

Зарц- байна эрхэм дээдсээ. “орж ирэх” хаантаан та яагаа вэ?

Хамаг биенийх нь халуун хөлс асгарсан

Хаан- оточ дууд хурдал

 

 

 

 Хунтайж өргөөндөө залран судар эргүүлэн суувч нүд нь анилдаад хэсэг хажуулдав. Хоолны үнэр хамар цоргим үнэртлээ. Энэ сайхан үнэрт нэг нүдээ нээхэд гал тогооны шивэгчин ширээн дээр хоол хачирнуудаа өрөөд өвдөглөн сууна

 

Ча сун ү- миний зөвшөөрөлгүй өргөөнд минь юунд дураараа орж ирэв?

Шивэгчин- өршөө эрхэм дээдсээ. Би үхэх ялтай “бөхөлзөх”

Ча сун ү- тэгтлээ үхэхийг хүсээ юу?

Шивэгчин- “гайхах”

Ча сун ү- гарж болно. дараа дураараа орж ирэхгүй байвал сайн байна

Шивэгчин- ойлголоо эрхэм дээдсээ

Ухран гарах гэтэл хунтайж “хүлээ” гэж хэлээд анхааралтай ажиж харав . бүсэлхий хүртэл ургасан үсээ сүлжсэн, зурсан мэт жирэвгэр хөмсөг, монхордуу хамар, ягаахан уруул, дэрвийсэн сормуус, булбарай цагаахан арьс, бүлтгэсэн нүд нь түүнийг үзэсгэлэн харагдуулж байв.

Хунтайжыг тэгтэл ширтэхэд шивэгчин яахаа мэдэхгүй сандарч тэвдээд байж ядна.

Ча сун ү- явж болно. миний өрөөнд чи үргэлж хоол авчирч өгч байгаарай

Шивэгчин- ойлголоо дээдсээ.

Ча сун ү- чи нэрээ хэл

Шивэгчин- мөхөс намайг Хан гэдэг билээ.

Ча сун ү- цорын ганц гэдэг утга. За яв яв

Шивэгчин өргөөнөөс ёслон гараад гал тогоо руу очоод бүр сандарчихсан байснаа амсхийн амарлаа.

 

 

Хаан өргөөндөө хэн нэгнийг хүлээн ийш тийш нуруугаа үүрэн холхилно.

Их тайган- хаантан таны хэлсэн хүнийг аваад ирлээ

Хаан- дотогши оруул. Жирийн нэгэн биш учир хүндэтгэлтэй хандаарай

Их тайган- мэдлээ эрхэм дээдсээ. “бөхийх”

 

Хоромын дараа өргөөнд нэгэн эмэгтэй хүн орж ирэхэд хааны царайнд мишээл тодроод гараараа суухыг хүсэн зангалаа.

Эмэгтэй- баярлалаа хаантан

Хаан- ёсорхох хэрэггүй дээ. Юу ярих гэж байгааг минь та мэдэж байгаа байх.

Эмэгтэй- тийм ээ хаантан.

Хаан- уулзсан биз дээ. Ямар санагдав?

Эмэгтэй- хүйтэн хөндий эрхэмсэг харагдавч доторхи хүн нь тийм биш байхаа

Хаан- би ч бас тэгэж боддог. Та 2г хурдан ураг баригдуулж хаан биш эцэг хүний хувиар ачийн зулгайгаа үнэрлэмээр байна.

Эмэгтэй- хүсэхгүй байхад нь хүчлээд улам дургүйг нь хүргэхвий. Ураг барилдах дургүй байгаа гэж дуулсан билээ.

Хаан- миний хэлсэнг эсэргүүцэж байгаа. Гэхдээ би заавал хаан ширээгээ өгж, Хана гүнж тантай ураг барилдуулж байж би сэтгэл амар нүд аних болно. би үемэн өвчин туссан. Удахгүй мөнх бусыг үзүүлэх болно.

 

Хаантай тусгайлан уулзсан тэр эмэгтэй Тан улсын Хана гүнж байжээ.

 

2 сарын дараа

Хунтайжийн өргөө:

Их тайган- Ча хунтайж өргөөндөө бий юу?

Тайган- бий. Та дотогши морилно уу?

Их тайган өргөөнд нь ортол байсангүй. Хувцас сударнууд нь юу ч үгүй эзгүй өргөө байв. Сандран

Их тайган- хунтайж алга байна. хаашаа явсныг нь мэдэх үү?

Шивэгчин- мөхөс би мэдэхгүй ээ. Саяхан л өргөөндөө байсан шдээ

Их тайган- “орилох” хурдан хунтайжийг олоод ир

Бүгд ийш тийш таран ордонг самналаа. Харин тэгтэл тайганы хувцас өмсөн зүсээ хувилгасан Ча хунтайж дэргэдүүр нь зөрөөд гал тогооны өргөөнд очив.

Шивэгчин- та юу хайгаав?

Ча- Хан шивэгчин бий юу?

Шивэгчин- манай өргөөнд тийм шивэгчин байхгүй ээ

Ча- өдөр болгон хунтайжийн өргөөнд зоог хүргэдэг

Шивэгчин- тэр чинь шивэгчин биш ээ

Ча- биш гэдэг чинь юу гэсэн үг вэ?

Шивэгчин- энд зүгээр л зоог авж явах гэж ирдэг шд

Хунтайж юу ч ойлгосонгүй. Тэр чигээрээ ордноос зугтаж гарлаа. Нэг буурчийн газарт тухлаад хэд хонолоо. Шөнө унтах гээд сараа алдлан газар хэвттэл ямар ч тухгүй унтаж чадахгүй тийчлээд л хэд хэд босож суулаа. Арайчүү зүйрмэглэв.

Хан- хунтайжтан та өглөөний ундаа хүртэх үү? Би зоогийг тань авчирлаа

Ча- чи хаанаас гараад ирвээ?

Хан- гал тогооны өргөөнөөс

Ча- чи үнэхээр мөн гэж үү?

Хан- та юу ярина вэ? Хурдан өглөөний ундаа барь. Би нүүр гараа угаах ус дөхүүлээд өгий

Өндийтөл хунтайж гарнаас нь атгаад өөрлүүгээ татан чанга тэвэрлээ.

Хан- хунтайжтан…

Ча- юу ч битгий ярь. Ингээд хэсэг байгаач

Шивэгчинг чанга тэврээд өөрлүүгээ харуултал өмнөөс нь үхэр шиг мөөрчихлөө.

Ча- юу вэ? Нүдээ нээтэл нэгэн оромжинд байлаа. Зүүд байжээ

Дөнгөж сэрээд ууттай хувцасаа өмсөөд гудамаар алхаж байтал олон хүмүүс нэг буланд бужигналдаж зарим нэг нь цурхиран чанга дуугаар уйлж орилоно.  Тэр хүмүүс дунд ороод юу болсонг хүмүүсээс асуув.

–          “уйлах” манай улс оронд маш том гарз учирлаа.

Ча- юу болсонг надад өч

–          Манай эзэн хаан таалал төгсжээ “уйлах”

Ча- ай? Эзэн хаан? Хаан эцэг үү?

Ордны зүг хамаг хурднаараа гүйлээ. Түүнийг очиход ордон дүүрэн гашуудлын цагаан хувцас, цаасан малгай өмссөн хүмүүс дүүрэн. Нууцаар өргөөндөө ороод хувцасаа сольж өмсөөд эцгийнхээ өргөөлүү гарах гэтэл шивэгчид болон тайганууд нь

–          Та хаашаа яваад ирэв ээ? Хаан эзэн нас барчихсан

Ча- би мэдэж байна. одоо хаан эцгийн өргөө лүү явий. Би аавыгаа хармаар байна

Ажил явдал болж буй газар эцгийнхээ цогцосны дэргэд нулимсаа тэвчин зогсоно. Аавынхаа хүйтэн хөх нүүрийг илэхэд дэрэн доор нь цаасны булан үзэгдэв. Аваад уншихдаа тэвчиж ядсан нулимсаа бороо мэт урсгав.

 

Захианд:

Үе залгамжлах ганц хүү Ча сун ү-даа.

Би хэдий энэ улсын эзэн хаан ч гэлээ чиний хувьд эцэг шиг чинь байхыг хүссэн. Ураг барилд гэж ятгаж байсан шалтгаан бий. Үемэн өвчин тусаж удаан амьдрахгүй гэдгээ мэдээд л чамайг ятгаж эхэлсэн. би өвөө болж ачийн зулай үнэрлэхийг хүссэндээ тэгэж байсан юм. Миний чамтай ураг барилдуулах гээд байсан Хана гүнжийг чи танина. Тэр бол өдөр бүхэн зоог хүргэж өгдөг шивэгчин. Та хоёр бие биедээ таалагддаг гэдгийг мэдсэн. Миний хүсэх сүүлийн хүсэл Хана гүнжтэй гэрлэж, улсаа залгамжилж үлээрэй.

 

Эцгийнхээ эцсийн амьсгал хураахад нь дэргэд нь байж эртхэн аачийг нь харуулаагүйдээ харамсан уйлж суухад мөрөн дээр нь хэн нэгний зөөлөн гар хүрлээ. Харвал Хан шивэгчин гэж дууддаг байсан бүсгүй гүнжийн эхэмсэг хувцастай түүнийг тайтгаруулан байжээ.

Ча- би би… “уйлах”

Хан- зүгээр дээ.

Ча- би эцгийгээ арай л эрт ойлгосон бол тэр хүн хорвоогоос ийм их харуусал тээж явахгүй байх байсан

Хан- хаан эцэг чамайг ойлгосон болохоор битгий өөрийгөө буруутга

Ча- би хувиа хичээж байжээ.

Хан- түүнийг чангаар тэвэрч тэд удалгүй улсын хаан хатад боллоо.

40 жилийн дараа:

 

Ча хаан- их тайгаан. Хунтайж Сонийг миний өргөөнд хурдан дууд

Их тайган- зарлигийг ёсоор болгий

Хунтайжын өргөөнд очлоо.

Хунтайж- их тайган миний өргөөнд юуны учир ирэв?

Их тайган- таныг хаан эзэнтэй өргөөндөө дуудуулж байна

Хуунтайж- за. Нөгөө асуудлаа ярих гэж байна уу?

Их тайган- мөхөс би мэдэхгүй билээ. Эрхэм дээдсээ

Хунтайж- би удахгүй залрах болно

 

Хааны өргөөнд иртэл Ча сун Ү хаан судар эргүүлэн суун хүүгээ хараад ам нээлээ.

Ча- хунтайж 16 нас хэдий хүржээ. Ганц хүү минь учир хурдан ураг барилд. Би эхнэр болох гүнжийг олсон

Хунтайж- би танд хэдэн удаа хэлэх вэ? Би ураг барилмааргүй байна.

Ча- би чиний насан дээр тэгэж зөрүүдлэж байгаад хаан эцэгтээ чамайг үнэрлүүлж чадаагүйдээ харамсдаг. Аав шигээ харамсал дүүрэн энэ хорвоогоос мордмооргүй байна. үтэр түргэн ураг барилд

Хунтайж дургүйцэн хаан эцгийнхээ залуугийн аашыг гарган өргөөнөөс хилэн дүүрэн мордлоо.

 

Ча- өөдөө хаясан чулуу өөрийн толгой дээр гэж… хаан эцгийн сэтгэлийг одоо л ойлгож байна. хаан гэдэг биш ЭЦЭГ хүний зүгээс хэлэхэд нь зөвшөөрөлгүй яав даа. Харамсаж байна. бас ухааруулж өгсөн тэнгэр эцэгтээ талархаж байна

Эцгийнхээ тахилын өмнө сөхрөн өчсөн өчил нь энэ байлаа

 

 

 

 

5 thoughts on “Хүсэл хясал “онешот”

Хариулт үлдээх

